Kvällspromenad med skoj

Har precis kommit in från kvällspromenaden, matte får för sig saker ibland , jag vill ju mest gå och nosa - om ni bara visste vad mycket spår efter harar och andra hundar det finns!

Men rätt som det är vill matte att jag hoppar upp på en sån stor sten som blockerar  nån väg - jag gör det såklart-  ibland får jag ju godis för det så det är värt att göra som hon vill!
Sen kom vi till ett ställe där det sitter fast sånna konstiga gummigrejer i vägen  (matte säger att de är till för att bilarna skall köra saktare) och dem vill hon att att jag skall gå sakta över , med ett ben i taget och inte kliva på dem-  trots att jag vet att det går fortare att bara skutta över så gör jag som hon vill även här - det har ju hänt att vi får vända om och gå över de där grejerna igen om hon inte är nöjd och då förlorar jag ju viktig tid i spåren på backen.

Jag har hört matte förklara för andra att dessa "övningar" skall vara bra för mig - hon påstår att det hjälper mig att hålla igång kroppen,  nåt om koordination och använda musklerna och lederna på ett bra sätt.
Själv tycker jag det låter lite onödigt då jag kan förlora spåret på en hare, och ha koll på tassarna har jag väl ändå - men som sagt så kan jag ibland få godis så det är värt att lyda matte!

Nu tar jag kväller - skall drömma om den där ekorren som jag såg i trädet tidigare idag!


Godnatt! 🐾🐾  // D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vardagstips - hjärngympa

Tips i vardagen : Tasslyft

Balansbollsträning