Vardagstips - hjärngympa



Hej på er! 🐾
Idag har vi "spelat" - ja, eller vi har inte spelat utan jag. Men matte brukar hjälpa mig , hon tar fram spelet och laddar med gottisar så spelar jag genom att putta klossarna med nosen och ibland får jag ta till tassen för att få ut godisarna. 
Jag tycker det är mysigt när matte är med mig när jag spelar - mycket roligare än att göra det själv. Ibland när jag blir lite för uppspelt så får hon hjälpa mig lite - det händer ju faktiskt att godisarna fastnat ibland. 🐾🐾

Det händer också att matte nogrannt gör rent en av husses snusdosor och lägger i något riktigt gott däri.  Det tycker jag också är kul - de är lite svårare att öppna för att komma åt godisarna än tex de äggkartonger och pappersrullar som jag ibland kan få dissekera för att komma åt godisarna.


Matte brukar säga att det är viktigt att hålla igång hjärnan med problemlösning - jag förstår inte riktigt vad hon menar - problemlösning liksom? 

Godisarna är ju till för att ätas upp så det är ju inget problem att lösa ?!
🐾🐾

Jag har också en rolig variant av boll som ser ut som en tärning som matte kan hålla godisar i . Den kan jag sedan rulla runt på golvet för att få ut godisarna. 
Jag tycker den är roligare än en "vanlig godisboll" för jag får hitta på knep för att få ut godisarna.

Jag har tex lärt mig att lägga tassen framför tärningen för att sedan rulla över den över tassen för att få rullning på den så godisarna kan ramla ut ur det enda hålet som finns - annars kan den liksom bara hasa fram på samma sida.

Hoppas era mattar och hussar  också har roliga lekar att erbjuda er - man behöver inte alltid fysträna eller så - man måste komma ihåg att ha skoj tillsammans hemma också. 🐾🐾

Jag har hört matte berätta för andra hussar och mattar att man inte behöver köpa "dyra spel" om man inte har möjlighet - matte menar att man enkelt kan göra liknande hemma med hjälp av tex muffinsplåtar, uppochner vända små krukor osv att gömma godis under.
Allt vi hittar på tycker jag är jätteskoj - det roligaste är att få göra roliga tillsammans.🐾🐾

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tips i vardagen : Tasslyft

Balansbollsträning