Trevlig fredag đŸŸđŸŸ

Idag har vi promenerat i skogen.
Det fanns mÄnga dofter idag, flera hundar har minsann gÄtt dÀr idag och lÀmnat meddelanden överallt.
Jag hade knappt tid att bry mig om matte men helt plötsligt började hon samla ihop massa roliga pinnar - men inte fick jag leka med dem - nej, hon lade ner dem pÄ backen med jÀmna mellanrum.
Jag förstod ju precis vad hon ville jag skulle göra men pinnarna luktade sÄ gott och jag misstÀnker att matte inte hade nÄgot godis med sig sÄ det var lite svÄrt att koncentrera sig.
Men efter ett tag, nÀr jag luktat klart sÄ gjorde jag som matte ville - gÄ sakta över pinnarna med en tass Ät gÄngen - det Àr sÄ trÄkigt att gÄ sakta men Äterigen menar matte att detta Àr nyttigt och stÀrkande.




NÀr vi kom in sÄ trodde jag att vi skulle leka mera för matte tog fram mina roliga bollar som jag brukar stÄ pÄ och fÄ godis.
Men vet ni vad ?! Matte lade sig sjÀlv pÄ bollarna! Jag förstod ingenting - jag fick inte vara med utan matte skulle leka sjÀlv med bollarna !
JÀttekonstigt... men nÀr matte var klar sÄ lekte vi med mina leksaker istÀllet sÄ hon Àr förlÄten.
Jag ska be matte förklara senare vad vi brukar göra med bollarna i vanliga fall.

Det Àr jÀttekul nÀr matte tar fram dem, för att trÀna pÄ dem Àr skoj - sÄ brukar godisarna vara extra goda ocksÄ!



Nu ska jag tugga i mig mitt fredagsben.
Ha en fin kvĂ€ll! đŸŸđŸŸ

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Vardagstips - hjÀrngympa

Tips i vardagen : Tasslyft

BalansbollstrÀning